::: خط خطی :::

150. هفته ای که گذشت

شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵ ق.ظ


هفته پیش هفته ی پرباری بود البته واسه من که نه ولی مطمئنن واسه یه اشخاصی بوده ...

5شنبه شب رفتیم روستا عروسی اکثر همشهریا عروسیا رو تو خونه می گیرن و فقط 30درصدشون تالار می گیرن

عروسی که تو خونه میری دیدن داره ها یعنی قشنگ گه میزنن به اعصاب و روان عادم

عروسی از اقوام پدری بود تو یه خونه مجلس زنونه برپا بود زنونه که چه عرض کنم ارکستر رو گذاشته بودن

تو حیاط {قسمت زنونه }چیزی نزدیک 40-50تا مرد هم روبرو ارکستر دس می گرفتن دم در ورودی و تو حیاط پر مرد بود

مامان جلو رفت و منم پشت سرش اصن من مونده بودم چطوری از بین اینا رد بشم حتی درست جلو پام رو نمی دیدم

تاریک هم بود بدتر این وسط یهو پای مبارک بنده با کفش پاشنه 10 سانتی افتاد تو یه چاله معلوم نبود

طول و عرضش چقد بود که پای چپ بنده دو بار اون تو گیر کرد نزدیک بود با صورت پخش زمین بشم

به یه مکافاتی خودمو کشوندم بیرون

مردا هم همینجوری نیگا می کردن منو نمیگید کارد میزدین خونم درنمیومد دیگه به بدبختی رد شدیم رفتیم

تو مجلس هم که جای نشستن نبود چندتا بچه هم هی میومدن و می رفتن کفشاشونو میمالوندن به من

دلم میخواست بگیرمشون بذارم زیر دست و پا و دق دلیمو سرشون خالی کنم ...

چندتا از پسرای اقوام {پسر عمه و پسر عمو مامان و....} تمام طول شب وسط حیاط دس می گرفتن

با لری تکنو می رفتن قاطی دس گرفتن و اینچیزا {سگ مصبا عجب رقصی داشتنا } 

دیشب هم رفتیم یه عروسی دیگه اونم از اقوام دور پدری این یکیا یه مزیت داشتن ارکستر رو تو کوچه گذاشته بودن

کمی دورتر از ورودی زنونه در حیاط زنونه رو بسته بودن مردا تو کوچه دس می گرفتن زنا تو حیاط خونه

هیچ مردی رو تو حیاط هم راه نمیدادن وقتی مردا رو تو حیاط راه ندن ورودی زنونه خلوت میشه ...

درستش هم همینه متاسفانه رسم بدی دارن اینجا اکثر عروسیا و مجالس که میری مردا ورودی زنونه رو بند میارن

اصلا هم فکر نمی کنن اون خانمی که میاد تو مجلس چطور باید از لابلای اون همه مرد رد بشه

تو بعضی مناطق این موضوع کمتره و بعضی جاها واقعن افتضاحه حالا بگذریم که بعضی اوقات

تو تالار هم همچین موضوعی پیش میاد...

خلاصه عروسی که تو خونه برگزار میشه رو باس گه گرفت ...



۹۳/۰۶/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
ته خطی ...

نظرات  (۱۲)

این گیر کردن پات جزای اون پست پایین بود:))
دیشبم ما رفتیم عروسی دقیقا همین اوضاع عروسی شما بود
مردا جلو در تجوع کرده بودن
به بدبختی آدم باید رد
شه:((
پاسخ:
اخ که ما چی می کشیم از این همه ظلم :))
خدا رو شکر که پخش نشدی!
چه معنی میده اصن؟؟؟خب اگه اینجوریه دیگه چرا زنونه مردونه مشخص میکنن؟؟؟
واقعا...
پاسخ:
همینو بگو....
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۰۵ فانوس جزیره
سلام علیکم
آخرین نماز یکشنبه این ماه فراموش نشه
خیلی التماس دعا دارم بزرگوار
این حدیث هدیه به شما :

رسول مهربانیها (صلوات الله و سلام علیه)

هر کس بتواند کار حرامی انجام دهد ولی آن را فقط بخاطر ترس از خدا رها کند خداوند پیش از آخرت و در همین دنیا بهتر از آن را به او عوض دهد.

منتخب میزان الحکمه. ح 1517

وبلاگ فانوس جزیره هر روز به روز می گردد با حضور نویسندگان مختلف
هر روز منتظر حضور شما در فانوس جزیره هستیم بزرگوار
عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
اوهوم...باید گهش گرفت!!!
پاسخ:
اوهوم
کلی هزینه کردین و وقت گذاشتین که اعصابتون خورد بشه !
عجب حکایتی !
پاسخ:
اگه واس شما هم اتفاق می افتاد بدون شک اعصابتون خرد می شد...
سلاااااااااااااااااااااااااام خوبی؟؟؟
دلم برات تنگ شده بود
چخبر عزیزم؟ :*
پاسخ:
سلام نگین جان چه عجبا....مرسی تو خوبی گلم...
منم دلم واست تنگ شده بود کم پیدا شدی جیگر:*
یعنی ای کاش میخوردی زمین و منم اونجا بودم و پوکیدن صورتتو میدیدم و حالشو میبردم. بعد خودت دیدنی تر بودی که نمیدونستی صورت آش و لاشت رو جمع  و جور کنی یا لباس های درب و داغونتو. بگذریم. چطوری؟ :d
پاسخ:
والا با این چیزی که شما تصور کردین واسه من داغونم دااااغووون
یعنی من تا دوستی مث شما دارم اصن نیازی به دشمن ندارم بوخودا....
من اصلا عروسی تو خونه نرفتم تا حالا حس غریبی دست داد بهم تجربه نکرده بودم

پاسخ:
نصیبت نشه چیه بابا همش دردسره...
ای با با 
الان دلم به حال اقوام سوخت 4 سال یه عروسی درست  و حسابی نرفتن میگم چرا هی به من میگن ازدباج کن
خوج به حالت
پاسخ:
خو عروسی کن یه عروسی بیفتن
ملت چقد خسیسن...

توی کاشان اغلب خانواده ها به شدت حساس هستند روی این مسایل. حتی توی تالار وقتی داماد می خواد بیاد دم در معطلش می کنند و جار می زنن خانوما همه چادر سر می کنن یا مانتو و شال اون وخ داماد میاد قسمت زنونه که همراه عروس باشه و بعد از یه ربع دوباره میندازنش بیرون که بره قسمت مردا. اینجا عروسی حتی اگر توی خونه هم باشه زنونه و مردونه اش همین قانون برقراره!
پاسخ:
اینجا اینطور نیست..
رسم خوبی داریدا بوخودا....
ماشالله چقد اعصاب داری
یکمم بده ب من اگه نمیخوای!!!
پاسخ:
کی من؟؟نه واقعن من؟؟
ته خطی با اعصاب میونه ای نداره گیر آوردی واس منم بفرست....:))
وای عروسی تو خونه واقعا عذاب اوره منم برای یکی از همسایه هامون رفتم اولین و آخرین بارم شد عروسی تو خونه برم دقیقا منم مثل شما له شدم از بس بچه ها امدن رفتن
پاسخ:
اخ گفتی...
نمیشه نرفت گفتم که 70-80درصد عروسیا رو تو خونه می گیرن....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">